Ladda batterierna utflykt till Eckerö

Lägger bara upp lite bilder. Jag är glad att jag vågade åka till Grisslehamn med buss och sedan båt till fina Eckerö. Det är riktigt bra social träning för mig att resa själv. Det var en god brunch som vi käkade när vi hade gått på båten och eftersom jag reste ensam fick jag sitta bredvid en till person vid ett bord som också reste själv. Jag trodde att vi först inte skulle säga någonting när vi åt utan bara vara tysta och äta, men han hejjade och då hejjade jag tillbaka och sedan pratade vi om den goda maten och lite småprat om vad jag jobbade med och när jag berättade att jag jobbar på en ekologisk grönsaksodling sa han att han kände en dam som också hade en ekologisk tomatodling. Det gick bra att prata med honom fast jag inte kände honom och han var som en trevlig morfar. Vi pratade också om Åland och han skulle träffa några kompisar och jag berättade att jag skulle åka på en kryssning och sedan åka tillbaka till Grisslehamn. När vi hade druckit upp vårat kaffe och käkat god efterrätt önskade jag honom en trevlig resa och sedan gick jag iväg och såg mig omkring på båten. Jag köpte också två Toblerone i Taxfree så de lär räcka ett tag. Förhoppningsvis!

Det var länge sedan som jag åkte båt senast men nu vet jag att jag kan åka båt själv och det kommer inte att dröja så långt igen innan jag reser med Eckerölinjen. Det är ett trevligt sätt att ladda batterierna på.

Jag stod mycket ute på däck och tittade på havet!

Eckerö på Ålands solsida och jag är lycklig för jag befinner mig på Åländsk (utländsk!) mark för första gången på över 15 år!

Hamnen vid Eckerö och i bilden syns också svenska flaggan, åländska flaggan som är gul och blå med ett rött kors i mitten och finska flaggan. Jag ser det som att Åland äger sig självt men är kompis med Sverige och Finland!

Stod och hängde över relingen på däck och kände hur bra det kändes att vara här!

Min bordsgranne frågade vänligt vid brunchen om jag var rädd när båten gungade men jag gick upp och satte mig på det högsta däcket och kikade på utsikten.

Någon är djävligt NÖJD med att ha klarat av att ta sig till Åland!

Vi ska snart lämna hamnen vid Eckerö och åka tillbaka till Grisslehamn.

Vi ses igen Åland!

Det var underhållning på ett av däcken och bandet spelade låtar som Wiskey in the Jar med metallica och Give me hope Joanna. Det var bra musik och jag unnade mig en Tropical Coffee med kaffe och lite andra gosaker i. Någon gång ibland kan man få unna sig en kaffedrink. Och jag vet att jag kan dricka ett eller två glas och sen är det bra. Det känns bra att veta. Jag kommer definitivt att åka fler gånger med Eckerölinjen och jag är glad att min värld inte är lika inskränkt och stängd längre. Jag kan åka buss, tåg och båt och jag vet hur man kollar upp en tågtidtabell och hittar på en tågstation/resecentrum. Det känns bra och det är så världen ska vara tycker jag. Man ska inte känna sig instängd och ha svårt att ta sig till andra städer för att man inte vet hur man hittar eller tar sig fram med olika färdmedel. Trevlig fredag på er!